חדר ילדים מעוצב לבנים ולבנות

במאמר זה נספק לכם מידע על חדר ילדים מעוצב לילדים משני המגדרים. חשוב להבין כי עיצוב החדר אינו חייב להיות תלוי מגדר,. פעמים רבות ישנים בנים ובנות זה לצד זו בחדר ילדים משותף. ברם, במשפחות רבות אכן מקובל לבצע הפרדה כאשר יש גם תינוקות בנים וגם תינוקות בנות. מה מייחד את ההפרדה הזו, ומה בפועל ההבדלים בין החדרים?

צבע ותפאורה

בחדרי ילדים לבנים הדגש הוא על ה- UTILITIES היצירתיים, כגון שולחן, כסא, וכאשר הילדים גדלים – גם עמדה למחשב. כמו כן, יש דגש רב על האחסון הסמוך למיטה, תוך עיבויו בשידות ומגירות ייחודיות. לעומת זאת, בחדר הבנות הדגש הוא על עמדות הטיפוח והאיפור. הקירות של החדר יכולים להיות וורודים, אדומים, סגולים וכמובן בשילוב עם הלבן המסויד הטבעי. זאת לעומת חדרי ילדים בנים – שם הצבע השולט הוא הלבן הטבעי, לעתים בשילוב כחול או ירוק על הקירות. יצוין כי כמו הקירות כך גם הרהיטים בשני סוגי החדרים, על מנת לייצר המשכיות בגוון החדר.

מראות וזכוכית

בחדרי בנות המראות בדרך כלל יהיו מוחצנות, אם מדובר בארון הזזה – הדלת עשויה להיות מראה אחת גדולה. אם אין ארון הזזה, מתקינים בדרך כלל מעל שידת הטואלט מראת איפור רחבת יריעה. בחדר של הבנים ההשתקפות שנוצרת היא בדרך כלל בחלון הבלגי. בנוסף, ישנה מראה בתוך הארון אם זה ארון פתיחה. אם מדובר בארון הזזה, ניתן לשלב ארון מראה, אך זה מקובל בעיקר בקרב ילדים גדולים יחסית, מעל גיל 11. עבור ילדים קטנים מכך, מקובל להתקין מראה קטנה יותר במקום צדי בחדר ילדים.

שידות והתקני אחסון קטנים

בחדרי בנות השידות המאוחסנות בחדר יהיו בדרך כלל בסמוך לעמדת הטיפוח, המכונה גם שידת הטואלט. שידה זו היא התקן פולחן בחדר בנות, והיא משמשת לאיפור, טיפוח והתארגנות ליציאה מהחדר. בחדרי בנים נהוג להציב שידות בסמוך למיטה, וכן שרפרפים קטנים המשמשים להגבהה מול הארון הגבוה. אם ישנה טלוויזיה בחדר, ניתן להציב שידת טלוויזיה לילדים בעמדת הצפייה. בשני המקרים, שידות יכולות להיות המשכיות לארונות, ולספק מקום אחסון לאביזרי לבוש קטנים כמו כפפות, גרביים ונעליים.