אלמנטים מעוצבים בחדרי ילדים

עיצוב חדר ילדים יכול להתבצע על ידיכם – ההורים או באמצעות בעל מקצוע הלא הוא מעצב פנים המתמחה בעיצוב חדרי ילדים. בין אם החלטתם ללכת במתווה של עיצוב אישי ובין אם באמצעות מעצב – חשוב לדאוג לעיצוב החדר כך שיתאים לילד, יאפשר לו התפתחות נאותה וסביבת גדילה תומכת ומספקת. כך תעשו זאת נכון באמצעות מספר כללים מנחים.
תכנון סגנונם של הקירות
הסגנון של הקירות בתוך חדרי ילדים יכול להיות הרבה יותר מגוון מאשר השארתם לבנים. ניתן לצבוע אותם בצבעים אחרים, להדביק עליהם הדפסים או לתלות עליהם תמונות המתאימות לילדים ואפילו להשתמש בטפטים, הלא הם משטחי הדבקה שניתן לדפן את הקירות באמצעותם. סגנונות העיצוב הנדרשים לילדים הם או דמויות ילדים מוכרות, למשל דמויות מצוירות בהן הם נוהגים לצפות, או איורים כלליים של טבע, נוף, עצים פרחים, וכיוצא באלה. יצוין כי תכנון נכון של סגנון הקירות שלכם יאפשר גם עיצוב יפה, גם הנאה של הילד מהדמויות המעטרות את קירותיו וחשוב מכל – בחירה נכונה של הקירות תאפשר לשמר את החדר במצבו הקיים בלי לשנות שוב את עיצוב הקירות, אך לשם כך נדרש דגש נרחב יותר על עיצוב קיר חלק, ופחות על עיצוב קיר עם דמויות, המשתנות בהעדפותיהן על פי גיל הילד.
אורנמנטים לילדים
אורנמנטים עבור חדר ילדים הם אותם קישוטים אשר נותנים לחדר הילדים את הערך המוסף שיש בו. כך, למשל, ניתן לבחור שטיחים מיוחדים לחדרי ילדים, תאורה בחדר הילדים ומנורות בעלות מבנה מיוחד או אהיל המתאים לילדים, כריות לחדרי ילדים ופופים – כריות גדולות יותר הניתנות להצבה על הרצפה כמעין כסא גמיש. כל האלמנטים הללו ניתנים לעיצוב באמצעות דמויות ילדים מפורסמות המופיעות עליהם, או קנייתם כשהם בצבעים חלקים המתאימים לעיצוב חדר הילדים.
השאירו מקום לפנאי ומשחק
מקומות למשחק חיוניים מאד להתפתחותם של הילדים שלכם, ועל כן רצוי שהם יהיו חלק מכל חדר ילדים. רכזו מספר פינות יצירה, משחקים ופעילויות למשחק ילדים בזמן הפנוי: כסאות נדנדה, ערסלים וכן הלאה. פינות אלו יהוו לא רק אלמנטים מעוצבים אלא גם מקומות שישמשו למשחק עבור הילדים, מה שישאיר להם זיכרון מתוק מהחדר כל אימת שהם יעזבו אותו, ושמחה גדולה שהם יחזרו אליו בכל פעם מחדש.