חדרי ילדים בהתאמה אישית

עיצוב חדרי ילדים נעשה על ידי חנויות המתמחות בחדרי ילדים. יחד עם זאת, החלטנו לספק לכם מספר עצות שיסייעו לכם בגיבוש חדרי הילדים בחוכמה רבה ובהתאם למצבם. להלן מספר נקודות קבועות בחדר שנתונות למחלוקות ההורים. כאן תוכלו לקרוא מהי העמדה שלנו ביחס אליהן וללמוד, על פיה, מה צריך לעשות על מנת להביא את כל מה שנדרש לחדר זה כך שהוא יהיה מתאים לשהייה של הילדים שלכם בו בהנאה רבה ובהתאמה חסרת פשרות.

מיטות

המחלוקת העיקרית של ההורים היא זהות המיטה של הילד. חלק מההורים רוצים לשים קרש הגנה מנפילה וחלק טוענים שזה של ילדים יותר קטנים. חלקם מעוניינים במיטות קומותיים וחלקם במיטת יחיד לכל ילד גם אם זה על חשבון מקום. להלן העמדה שלנו בנושאים אלה. קרש צריך להיות במיטה עד גיל 6 לפחות. מגיל 6 מומלץ לעקוב אחר השינה של הילד, ואם הוא בוגר מספיק בשביל לא לזוז וניתן לראות שהוא לא נעזר בקשר כאמצעי מונע נפילה, ניתן לבטל אותו. באשר למיטות בחדרים עם הרבה ילדים. התשובה הנכונה לדעתנו היא מיטות קומותיים, אבל יש לנו הסתייגות קלה ממה שחושבים: מיטות קומותיים לא חייבות להיות מקבילות אחת לשנייה, אלא מדורגות. ישנן מיטות בהן החלק העליון נמצא באלכסון ולא בקו ישר לחלק התחתון, וזה מאפשר לילדים גם לישון ברווחה וגם להפוך את החלק התחתון לפינת ישיבה ויצירה בבקרים.

פתרונות אחסון

פתרונות האחסון, לדעתנו, צריכים להתבסס על 2 מאפיינים: אחסון צעצועים, מכשירים וציוד כבד לעומת אחסון ספרים וקניין רוחני. בעוד שלציוד מהסוג הראשון אנו חושבים שצריך להביא התקן סגור, כמו ארונות קטנים, שידות עם דלתות או קפסולות אחסון מפלסטיק, עבור הציוד מהסוג השני חייבים להביא ספרייה. רצוי שהספרייה לא תכיל שבלונות אלא מדפים בלבד, על מנת שהילדים יתאמצו קצת שהם שולפים ספר, אך בשעת סידור החדר, החזרתו תהיה קלה מאד, וזה יעודד אותו לסדר את חדרו, ולא ייאש אותו כשהוא מנסה לעשות כן. בדרך זו גם ביצעתם קנייה חכמה וגם נהגתם בתבונה עם הילד שלכם מבלי שהוא יודע מה נעשה.

למידע נוסף על עיצוב חדרי ילדים, פנו אלינו!