עיצוב חדר ילדים – כיצד עושים את זה נכון

בשונה מחדרי המגורים האחרים, חדר הילדים מאופיין בנוכחות רבה של צבעים, ובהתקני ריהוט ייעודיים לגיל הרך. זהו חדר מאובטח אשר שומר על הילד שלכם מפני הצורך לטפס לגובה רב, ומפני תרחיש בו הוא עלול להיפצע ממי מתכולת החדר. תכנון עיצוב לחדר ילדים היא משימה שמאד מומלץ להתעמק בה בטרם ניגשים אליה.

בחרו את תכולת העיצוב העיקרית בחדר: טפטים, ווילונות, שטיחים ומצעים

בדרך כלל, רביעיית מוצרים זו מגיעה יחדיו, בעיצובים דומים. רכישתם בדרך זו מונעת מכם טעויות דקורטיביות ושומרת על עקביות. ברם, מומלץ להימנע מבחירת מוצרים המתאימים לגילים קטנים מדי. מאד יכול להיות שהילדים שלכם יבקשו בד וילון או כיסוי שמיכה עם הדמות הטלוויזיונית האהובה עליהם. כאשר הם יגדלו, הם לא ירצו להשתמש בפריטים הללו יותר, ולכם לא יהיה מה לעשות עמם, אלא אם יהיו לכם ילדים אחרים. לכן, רצוי לבחור את רוב תכולת העיצוב כפי שבוחרים אצל בוגרים, תוך שמירה על הסטאטוס המעוצב של חדר הילדים (היצמדות למרקם צבעים בהיר, והתמקדות בצבעים חד גוניים חלקים). ברם, ניתן לצ’פר את הילדים בסט או שניים של ווילונות ומצעים על פי דרישתם.

בחרו את תכולות האחסון של חדר הילדים

אנו ממליצים על תכולות אחסון ייעודיות לחדרי ילדים: מדפי ילדים וקפסולות אחסון ללא חריצים. כאשר המדפים אינם מחורצים, הילדים יתקשו מעט להוציא ספר או צעצוע, ויצטרכו להתאמץ להשיגם. אבל כאשר הם יידרשו לסדר לקראת הלילה את החדר, יהיה להם מאד קל לעשות זאת. כאשר המדף מחורץ, הכנסת ספר או משחק אליו הרבה יותר קשה. בכך, אתם מעודדים את הילדים שלכם לסדר את החדר, משום שזה ייעשה על ידם בקלות.

בחרו את מיטות חדרי הילדים

הקפידו על רכישת מיטת בטיחות המיועדת לילדים. במידה ואלו כמה ילדים אשר צפויים לישון בחדר אחד, מוטב להיעזר במיטת קומתיים עם קומה שנייה אלכסונית לקומה הראשונה. בדרך זו, הילדים יוכלו לשבת על הקומה הראשונה כמו על כסא או ספסל כאשר אור יום בחוץ. בנוסף, כל ילד בכל קומה מגביר את רמת הפרטיות שלו כאשר אין אף אחד מעליו או מתחתיו באופן הרמטי, אלא רק באלכסון אליו.