ריהוט לילדים – דברים שכדאי לדעת

אם אתם חושקים בריהוט ילדים מותאם אישית לבניכם ובנותיכם, מאד מומלץ לקרוא שורות אלה. ריהוט ילדים, בשונה מריהוט למבוגרים, הוא ריהוט המתאים לתפיסת הבטיחות שבגידולם, הווי אומר: בלי חלקים חדים בארונות ובמגירות ומיטות ילדים בטיחותיות. בנוסף לבטיחות, ישנם אלמנטים אשר נוגעים ספציפית להוואי של הילד בחדר. הם מקלים עליו את ההסתדרות וההתנהלות בחדר, ומאפשרים לו לסדר ולארגן אותו ביעילות ובקלות.

בחירת התקני שינה לילדים: מיטות יחיד וקומתיים

בכלל המיטות, מוטב לארגן קרש בטיחות או משטח הגבהה מסביב למיטה – לפחות עד שהילדים מגיעים לגיל 5 או 6 בממוצע, אז הם לומדים לשלוט בעצמם תוך כדי שינה ולהימנע מנפילות. כמו כן, כדאי לדאוג שיהיה ארגז מצעים בכל מיטה על מנת לחסוך מעט מקום פנוי בארון. בשונה מהמקובל, מיטת קומתיים לא כדאי לרכוש כשהקומה השנייה מקבילה לראשונה, אלא אלכסונית אליה,. כך, גם כל ילד מקבל יותר מקום במיטה ולא חש שהיא דוחקת, וגם בשעות היום המיטה משמשת כספסל, ולא כהתקן שלא ניתן לשבת עליו מחשש להיחבט במזרון העליון.

בחירת התקני אחסון

ארון בגדים הוא MUST בכל חדר ילדים. כאשר מדובר על חדר ילדים קבוצתי, קנו ארון רחב עם מדפי רוחב לא מעטים וחלקו את המקום על פי מיקומים שונים בפנים. מומלץ שהחלוקה תהיה מאוזנת ולא מאונכת, על מנת למנוע מצב שילדים מסוימים יצטרכו לטפס על שרפרפים בשביל להוציא בגדים, בעוד האחרים נהנים מאחסון בגובה הקרקע. בנוסף לארון, מומלץ להציב קפסולות אחסון ושידות. דאגו שהמדפים בהם/ן לא מחורצים אלא חלקים. נכון, זה יקשה על הילדים להוציא ספרים, אך יקל עליהם מאד לסדר את החדר בלילה, ובכך ידרבן אותם לעשות כן.

בחירת שולחנות וכסאות

מוטב לא לבחור התקנים מעץ אמתי. בקרב מבוגרים – הרגל נפצעת מהם לא מעט, האם לילדים זה יהיה בטוח יותר? הרבה יותר מומלץ להציב שולחנות וכסאות ממלמין ובכך ליהנות מהתקן מעוצב דמוי עץ, אך הרבה יותר בטיחותי לילדים: ללא קצוות חדים, ועשוי מחומר שמרגיש כמשקל נוצה. יחד עם זאת, זו פינת יצירה מאד עמידה ומאד שמישה בקרב ילדים מכל הגילים.