חדרי ילדים אז והיום – סקירה

חדרי ילדים הם המקומות שעליכם לעשות כי הילדים שלכם ירצו לשהות בהם יותר מכל. לכן, חשוב לדאוג כי בחדרים שלכם יימצאו כל פריטי הציוד הנדרשים לילדים, מציוד כבד כמו ארונות ומיטות ועד אחרון זוגות המצעים. כיצד זה היה נראה פעם, וכיצד זה נראה היום? מהם ההבדלים, ומה בכל זאת נשאר במשותף?

חדרי ילדים של פעם

בעבר, ההורים כלל לא התייעצו עם הילדים איך לעצב את החדר. היה מבנה סכמתי לפיו פעל האדריכל. האחרון אמנם ידע כי ישנו חדר לבנים שהוא סביב הצבעים הכחול לבן וחדר בנות ורדרד-אדום, אבל סגנון העיצוב היה פחות או יותר זהה: שימוש בווילונות, התמקדות בקיר הלבן, ולא בתוספים לקיר כמו קונסטרוקציות וטפטים, וכן התבססות על ריהוט מפלסטיק: מדפים, ארונות, וכד’. בדרך זו, ההורים חסכו לא מעט התלבטויות ולא מעט על חומרי גלם יקרים, והם דאגן לילדים שלהם חדר מן המוכן, שלמען האמת לא היה כל כך רע לילדים, וברוב המקרים הם אפילו היו מרוצים משרואות עיניהם.

חדרי ילדים של היום

בחדרי הילדים של היום ישנו הרבה יותר חופש בחירה להורים ולילדים. אין הידבקות לאקסיומות אדריכליות ידועות מראש, ונוצר חופש בכל רבדי החדר: מהקירות ועד למצעים. החופש הזה הוא נהדר, אבל הוא גם מתכון לטעויות. אם, למשל, הילד שלכם יחליט שהוא מעוניין בטפט לקיר עם דמות מצוירת אהובה עליו, לא יחלפו 5 או 6 שנים והחדר ייראה לו ילדותי ולא מזמין. לעומת זאת ,בחירת קיר לבן או כחול ישאיר לו בחדר חות קבוע לכל גיל. עוד עניין שכדאי לשים לב אליו: שכלול רכיבי האחסון. ניתן למצוא, למשל, כונניות ספרים שנראות כמו ארון דיסקים שלנו המבוגרים – עם חריצים. אנו סבורים כי קנייתו אינה מהווה רעיון טוב, ועדיף להיצמד לכוננית חלקה על מנת לאפשר לילד סידור קל יותר של החדר. מניסיון – עם ארונות וכונניות מחורצות הילד פשוט לא יסתדר בסידור החדר, גם אם השליפה יותר קלה. עוד פתרון עכשווי הוא רכישת קפסולות אחסון חלקות העומדות על הרצפה.

למידע נוסף על חדרי ילדים ניתן לפנות אלינו בכל שאלה ואנו נשיב על הנשאל!